M'n handpalm wordt blauw als ik er op gesteund heb, iemand een idee wat er aan de hand is?

Ik doe aan turnen en als ik op de brug steun dan doet mijn linkerhandpalm pijn aan de rechterkant. Het wordt dan ook langzaamaan blauw. Verder heb ik geen pijn bij het bewegen van m'n hand maar het is toch wel hinderlijk dat steunen op de brug pijn doet. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? 2 weken rust houden heb ik al geprobeerd maar hierdoor gingen de klachten niet weg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

De blauwe kleur van de hand is een probleem in de afvoer van het veneuze bloed in de hand. Dit kan bijvoorbeeld doordat de ader (vena cephallica) die naast de duim loopt dichtgedrukt wordt door de houding van de hand (ik weet niet precies hoe een hand op een brug staat...). De pijn in de muis van de hand wordt denk ik veroorzaakt door een irritatie van de zenuw die hierdoor loopt (recurrent branche N. medianus). Zoals ik het lees, heb je alleen klachten bij het uitvoeren van de oefening met turnen en verder niet. Daarom vermoed ik dat de klachten te maken hebben met de houding van de hand. Ik raad je aan om wellicht contact op te nemen met eventueel je huisarts of met een fysiotherapeut hiervoor.