hoe kom ik van een verstopt oor af? zie uitleg

ik niet maar me vriend, die maakt zelf zijn eigen oren schoon met wattestaafje en die ene beetje rond draaien, nu is dat stukje watje in zijn oor blijven steken, wat kan ik doen? doen alsof je neus snuit en dan hopen dat het eruit gaat? kan niet wachten tot morgen ivm hevige pijn, het voelt als oor ontsteking, ik kan het stukje wel zien zitten, wat kan ik doen om het hem aangenamer te maken en dan morgen naar de ziekenhuis / polikliniek? maandag duurt echt te lang, neus snuiten of week maken? het week maken lijkt me juist niet nu omdat dan het watje misschien uitzet? of werkt het lichaam het er zelf uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Wellicht kun je proberen het met een pincet eruit te halen. Niet nat maken inderdaad want dan zet het uit.
12 jaar geleden
Neem bijv een cocktailprikker, maak uiterste uiteinde krom als een klein haakje. Probeer met een licht draaiende beweging het watje er achter te haken en uit te trekken. Niet nat maken met water...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oren laten uitspuiten bij de huisarts .
en niet te vaak met een wattestaafje in je oren gaan en niet te diep .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hetzelfde gehad. Kreeg vervolgens oorpijn aan beide oren. Ik moest van de dokter eerst een paar dagen iets in mijn oor druppelen. Daarna is het watje door de dokter eruit gespoeld. Wacht maar tot morgen en laat er dan iemand naar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisartsenpost bellen en daar je probleem voorleggen. Zij hebben verstand van zaken en kunnen je een goed advies geven over wat te doen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eendruppel slaolie in het oor door de vettigheid van de olie gaat makkelijker eruit.
Niet met en wattestaafje maar maak van een dun visdraadje een lusje en ga heel voorzichtig proberen het naar voren te trekken als het goed vettig is.
En als dit lukt haal de volgende keer voor dat jou vriend de oren gaat schoonmaken deze staafjes met een ronde lus eraan bij de drogist dat is veiliger.
Succes ermee.
12 jaar geleden
Ga naar de huisartsenpost, van tevoren even bellen. Zij kunnen het er uit halen, desnoods met een soort zuigapparaat. Nooit meer die wattenstaafjes gebruiken. Je oren houden zichzelf schoon.