ik heb steeds op een andere plek slijmbeursontstekingen. Momenteel in mijn elleboog, schouder en bij een rib. Hoe komt dit en wat doe ik eraan?

ik zou graag ook weten of er een 'ziektebeeld' is waar dit veelvuldig bij voorkomt? Heb het ook al bij mijn heiligbeen gehad. Ook zet zich kalk af dan op het gewricht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Vaak kan de oorzaak van slijmbeursontsteking gevonden worden in overbelasting. Door plotseling in extreme mate werkzaamheden uit te voeren welke nog nooit gedaan zijn wordt het risico op een slijmbeursontsteking vergroot.

En dan, ik weet niet hoe oud je bent:
Bij oudere mensen komt ook slijmbeursontsteking voor, echter meestal niet door overbelasting. Bij oudere mensen zijn de spieren en pezen kwetsbaarder, er bestaat sneller de kans dat er kleine scheurtjes in komen. Dit zorgt voor een ruw spieroppervlak. Dit irriteert de slijmbeurs.

In de link vind je veel nuttige informatie.

http://www.slijmbeursontsteking.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan door bacterien komen. Je moet je goed laten testen.
http://jrheum.org/content/37/11/2438.full

Toegevoegd na 4 dagen:
Er is ook soms sprake van bloedarmoede (anemie), die een achterliggende oorzaak is (zie andere antwoord). Dat is te checken met een eenvoudige bloedtest.