Spierpijn door te weinig slaap?

Ik heb momenteel erge spierpijn ( vooral in mijn schouders).
ik heb echter gisteren niks fysieks gedaan. Ik heb wel slecht
geslapen zou het daar door komen? En hoe kom ik van die
spierpijn weer af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb je eergisteren gedaan?

Het beste antwoord

Misschien ben je te gespannen, als je dan gespannen in slaap valt, kun je wakker worden met spierpijn! Die spierspanning zit meestal in de nek, boven de schouderbladen en tussen de schouderbladen. Ontspan voordat je gaat slapen, even rustig tv kijken of een boek lezen of nog wat muziek luisteren en niet meer computeren (sommige mensen zitten te gespannen achter hun scherm)!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien is je lichaam gewoon moe. Neem een lekker warme douche of beter bad en neem even wat rust. Ik heb er ook wel eens last van hoor dat ik zo moe ben en slecht slaap dat al mn spieren pijn doen. Kan ook bij griep horen.. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je erg gespannen hebt geslapen, kan je daar natuurlijk spierpijn van hebben. Van sommige virussen kan je ook pijn in je spieren krijgen, en dat heerst de afgelopen tijd natuurlijk wel een beetje, ook al vermoed ik de eerste mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee. maar wel door overbelasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook heel vaak last van mijn schouders als ik wakker word. dat betekent gewoon dat je te lang op je zij hebt gelegen. is wel vervelend, maar je moet dan gewoon een beetje bewegen me je schouders. dan is het zo over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je langere tijd zonder je dekbed hebt gelegen en de kou op je spieren hebt gehad. je kunt dan ook het gevoel van spierpijn hebben.dit is normaal en gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet perse te hebben gesport om spierpijn te krijgen. SPierpijn kun je ook krijgen door bijvoorbeeld te lang in een slechte houding te zitten, met name de schouders en nek zijn hier erg gevoelig voor. Ook een rare houding tijdens het slapen kan heel goed een verklaring zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zit je erg veel met opgetrokken schouders te werken. Buk je voorover en laat je arm eens heel ontspannen rondjes draaien. Probeer zoveel mogelijk je nek lang te maken. Mij heeft dat geholpen
Sterkte.