24/7 kotsneigingen zonder gek eten of stress, hoe komt dit?

Al 4 jaar lang heb ik zo’n 30 keer per dag kotsneigingen. Elke dag is een hel voor mij en ben al wel 10 keer naar de dokter gedaan met elke keer bloedtest zonder uitslag. Het ligt niet aan eten want het heeft geen verband met bepaalde eet tijden of gerechten. Ik voel me ook niet misselijk het is gewoon enkel braakneiging. Voorbeeld: ik loop rustig door het park met mn hond en ik krijg 2 keer het gevoel dat ik moet overgeven dat zo’n 15 sec duurt en daarna is t over. Dit is erg vervelend bij uiteten gaan of op vakantie. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb 6 jaar geleden mn amandelen laten verwijderen mss heeft dat er iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben geen dokter, maar ik had dit vroeger ook. Ik heb echt geen idee, ik kan wel zeggen dat het waarschijnlijk niet ernstig is. Ik wens je geluk.
tinus1969
3 jaar geleden
Tien keer een bloedtest; wat is er onderzocht? Elke keer hetzelfde?
Antoni
3 jaar geleden
Misschien moet je je eens laten doorverwijzen naar een kno-(keel-, neus- en oor-)arts. Die kan je uitgebreid(er) onderzoeken.
fremar
3 jaar geleden
laten nakijken door maagspecialist zou ook kunnen
HeerVoldemort
3 jaar geleden
10x naar de dokter, als in q0x naar de huisarts? Want dan zijn er nog legio mogelijkheden, maar dan is een doorverwijzing naar een specialist wel noodzakelijk. Huisartsen denken soms dat zij, al dan niet in combinatie met Dr Google, chirurg, medisch specialist en tandarts zijn. Een illusie die bij sommige helaas niet te doorbreken valt.
Erna55
3 jaar geleden
Heeft de arts niets anders gezegd dan dat er bloed geprikt moet worden ? En bij de uitslagen heeft hij alleen maar gezegd dat er "niets aan de hand is" ?
Geen adviezen of suggesties ?

Antwoorden (1)

Het blijft blijkbaar gelukkig bij braakneigingen. Toch is gastoparese het eerste waar aan gedacht wordt, een stoornis in de maag waardoor het voedsel zeer langzaam, zeer vertraagt verteert/ wordt verteerd.
In een gezond spijsverteringssysteem wordt het voedsel door krachtige spiersamentrekkingen vanuit de maag door de darmen verplaatst. Bij gastroparese werken de maagspieren slecht of helemaal niet, waardoor de maag niet normaal kan worden geleegd. De maag wil het voedsel wel kwijt en probeert dit door overgeefneigingen. Dit kan vlak na de maaltijd zijn maar ook veel later.
Ik ben geen arts/specialist en waarop je getest bent is voor jou een weet en voor mij niet van belang. Een diagnose zonder een patiënt te zien is soieso zelfs voor een arts/specialist uit den boze.
Ik kan je alleen aanraden aan de hand van bijgaande bron je vermoedens zeer tactisch met de huisarts te bespreken. Het is geen pretje maar de ervaring van @TriggerStand geeft de burger moed.
Hopelijk verdwijnen deze nare symptomen bij jou ook plotseling.
Zie in de bron onder definitie:
https://www.medtronic.com/nl-nl/patienten/aandoeningen/gastroparese.html
Zoals hierboven @Antoni via een reactie adviseert: Misschien moet je je eens laten doorverwijzen naar een kno-(keel-, neus- en oor-)arts. Die kan je uitgebreid(er) onderzoeken.
Toegevoegd op 15 augustus 2020 21:07: tekst