Hoe kan het dat ik 's ochtends vaak wakker word met een 'droge' keel/keelpijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb de verwarming nooit aan 's nachts, én waterbakjes aan de radiatoren hangen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.8K

Het beste antwoord

Overdag de verwarming ook uitlaten!
Die hoeft echt niet aan op een slaapkamer, door wordt de lucht ontzettend droog van.
Zet je slaapkamerraam op een kiertje, zodat er frisse lucht binnen komt.
Zet een glaasje water naast je bed zodat je af en toe een slokje kan nemen.
Dropwater drinken verzacht ook de keel.
Ik heb het ook wel met tijden, wanneer mijn weerstand wat minder is. Een tabletje echinaforce per dag kan je weerstand al wat verhogen!
Eet genoeg fruit en drink voldoende water!

Heb je op de droge keel na ook nog andere klachten?
Dan kan het ook nog een allergie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien dat je het s'nachts in je slaap niet zo goed speeksel afslikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan slaap je waarschijnlijk met je mond open
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet in ieder geval een raam een klein stukje open op je slaapkamer.
Verwarming hoeft helemaal niet aan.
En drink gewoon voordat je gaat slapen,gewoon eens een glas water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien s'nachts een raampje open zodat er voldoende frisse lucht in de kamer waait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn dat je snurkt? Misschien helpen dan van die anti-snurk strips voor op je neus.
Misschien kun je ook proberen niet op je rug te slapen, dan adem je misschien minder door je mond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wat beter luchten, betere luchtvochtigheid en niet roken in je slaapkamer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk slaap je met je mond open, je ademt dan niet door je neus maar door je mond waardoor je keel zo droog aanvoelt als je 's ochtends wakker wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel gezopen? Ik heb t na het uitgaan namelijk..