Wat kun je doen als je evenwichtsorgaan van streek is?

Heel soms, zoals vandaag, heb ik bijna een dag lang last van mijn evenwichtsorgaan. "Hij voelt niet goed".
Het geeft een duizelig gevoel bij bepaalde bewegingen of stil zitten. Alsof hij niet snel genoeg kan regaeren op mijn bewegingen en zelf door beweegt bij stil zitten :(
Erg onprettig.

Omdat ik dit maar poradisch heb ga ik er niet vanuit dat er iets "ergs" aan de hand is, maar het is wel errrgg vervelend. Hoe komt dit eigenlijk?
Kan het komen door met een verkeerde beweging uit bed gaan? Of is het een teken van vermoeidheid ofzo?

Alerbelangerijkste vraag: kun je hier wat aan doen en het verhelpen?

1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe weet je dat het je evenwichtsorgaan is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijk t mij geen even wicht's orgaan oorzaak !? Ja lijkt ! Of het moet een Ménière zijn . Maar zoals zo vaak gezegd raadpleeg een arts . Rust is dan de remedie met mogelijk bloed verdunners .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt van alles mankeren met de klachten die jij beschrijft. Je moet hier echt mee naar de dokter. Wij op GV kunnen toch niet weten wat JIJ mankeert?

Antwoorden (2)

daar kan alleen een arts een diagnose stellen,dus ga daar naar toe en bespreek uw probleem.Er bestaat medictie bij evenwichts stoornissen.
fremar
9 jaar geleden
De klachten die horen bij een evenwichtsorgaan aandoening zijn: Heftige draaiduizeligheid (draaimolen gevoel) met daarbij misselijkheid en braken. Bij het lopen kan er een gevoel van vallen of echt vallen optreden. Oorsuizen en doofheid aan de zieke kant. Bij onderzoek kunnen onwillekeurige oogbewegingen gezien worden, en bij het lopen ontstaat er een afwijking naar de kant van het zieke oor.
Afhankelijk van de oorzaak kan er een specialistisch onderzoek nodig zijn.