wat kan de kno arts hier aan doen? (zie uitleg)

Ik had een oorontsteking. na 3 weken een loopoor te hebben gehad ben ik naar de dokter gegaan, en antibiotica gekregen. vanmorgen moest ik opnieuw naar de dokter (2 weken later) en hij zegt dat het nog steeds niet goed is, en nu ben ik doorverwezen naar de kno arts. Weet iemand wat een kno arts hier aan kan doen? of heeft hier iemand ervaring mee? Ik snap dat alleen de kno arts dit met zekerheid kan zeggen, maar de afspraak is over 2 weken en ik ben gewoon benieuwd wat een kno arts hier aan kan doen.
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij een middenoorontsteking, hoopt zich door een infectie vocht op in de buis van Eustachius en bij complicaties ook in het oor. Als het om een bacteriële infectie gaat, kan deze met een antibioticum worden bestreden. Maar kennelijk heeft dit onvoldoende geholpen. Het kan zijn dat er sprake is van een virus. Virussen zijn ook vaak de oorzaak voor oorontstekingen bij volwassenen. Virusinfecties zijn over het algemeen veel moeilijker te bestrijden. Soms is een myringotomy noodzakelijk (dit is dus een ingreep door een KNO-arts ), dit is een kleine operatie waarbij een klein plastic buisje in het oor wordt aangebracht. Dit fungeert als een afvoer om de druk die door de infectie wordt veroorzaakt af te bouwen.
Maar misschien is er ook een simpelere behandeling.