ik heb 2 jaar lang vaak de mee-eters op mn neus uit zitten knijpen met mn (scherpe) nagels, met? als gevolg een heftige aanhoudende roodheid

Wat in de zon nog roder wordt wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Je kan daar niets aan doen, alleen met make up wat verdoezelen. Het komt wel weer in orde met je huid, maar dat heeft tijd nodig. De gevoelige huid van je neus nu goed beschermen in de zon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga hiermee naar een schoonheidsspecialiste .
Zij kan jou adviseren en misschien de behandeling geven om hier vanaf te komen.
Want jou huid is daar gevoelig en beschadigd.
12 jaar geleden
Heb je al eens van BB Cream gehoord? Het is echt ontzettend goed spul met maar één nadeel: wanneer je een donkere huid hebt kan je het niet gebruiken, het is alleen voor de lichte huid. Je ziet het écht niet zitten, het is een soort foundation, ik gebruik het zelf ook. Het is tegen UV staling, puistjes en het werd vroeger gebruikt na operaties. Het helpt je huid genezen en het bedekt de oneffenheden. Ze hebben het voor de vette huid en voor de droge huid. Hier een enorm handige link: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78480-bb-cream-de-foundation-voor-de-lichte-huid.html

Toegevoegd na 52 seconden:
In de zon wordt je neus/huid hier ook niet roder van, het werkt net als zonnebrand tegen UV straling. Ook bedekt het de roodheid van je neus want het is een foundation.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de huid flink geïrriteerd, dat moet met de tijd over gaan.
Tip: blijf met je vingers van mee-eters af, want met 'uitknijpen' maak je het alleen maar erger.
Koop bij de drogist of apotheek zogeheten 'comedonenpleisters'. Dat zijn plakkers, je maakt je neus (of waar die mee-eters dan ook zitten) nat, plakt die strip erop, laat 'm opdrogen en trekt 'm dan voorzichtig van je huid af.
Je zult verbaasd zijn omdat je dan een compleet stekelvarkenachtig ding overhoudt aan de binnenkant van de pleister - al je poriën zijn dan schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action hebben ze Neus-Strips, volgens mij speciaal voor mee-eters. Dit helpt erg goed, haalt ook wel andere onzuiverheden weg, maar met name de mee-eters.