Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb last van licht drukkend gevoel op mijn borst. het doet soms ook wel een beetje pijn. wat moet ik? Ambulance bellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt bellen naar een huisartsenpost in je woonplaats en hun vragen of er iets aan de hand is. Zij geven je dan correct advies en als er iets is kun je ook daar naartoe voor controle.

Bronnen:
http://www.huisartsenpost.org/post.asp

Bel je huisarts. Waarschijnlijk krijg e een bandje met een nummer van de huisartsenpost. Die kan je dan vervolgens bellen om te overleggen, zij kunnen ook een ambulance sturen als ze denken dat het nodig is. Succes!

Je mag alleen 1-1-2 bellen als je overduidelijk in levensgevaar bent. Jij weet niet zeker of je in levensgevaar bent. Voor het zelfde geld heb je een hyperventilatie-aanval. Dus bel je naar de huisartsenpost. Daarvoor bel je het nummer van je eigen huisarts en dan hoor je welk nummer je moet bellen als je 's nachts hulp nodig hebt. In onderstaande link staat wanneer je 1-1-2 mag bellen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/wanneer-112-bellen

Ik zou bellen als ik jou was. Die mensen van 112 weten gauw genoeg of ze een ambulance moeten sturen. Met al dat gebel naar de huisarts,en de huisartsenpost verlies je alleen maar tijd. Mijn eigen ervaring ter illustratie: Ik werd wakker met zoveel pijn dat ik me niet eens om kon draaien in bed om de telefoon te pakken om 112 te bellen. Moest 20 min. wachten tot de pijn wat zakte en ik erbij kon. Werd door de mensen aan de andere kant van de lijn goed ondervraagd over alles en ze besloten een ambulance te sturen. Heb 2 dagen op de intensive care gelegen en 2 maanden later een bypass operatie gekregen. Hopelijk valt het mee voor jou.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100