Hoe kom ik van mijn kriebel voeten af?

Kent iemand dit gevoel?

's avond laat krijg ik altijd last van een kriebelende voet. Op zo'n moment moet ik mijn voeten bewegen. Het is geen jeukend gevoel, maar het kriebelt IN mijn voet. en als ik beweeg dan gaat het weg, maar is binnen paar tellen weer terug. Help wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (5)

Ga naar je huisarts die kan beoordelen of je last hebt van restless legs en kijken of er misschien een onderliggende oorzaak is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit had ik ook 2 jaar geleden met mijn voeten in de winter was zooo irritant. Wat ik deed is mijn voeten in een heerlijk warm emmer/bak doen en dan zo'n 5 á 10 laten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je last van Restless Legs Syndrome (rusteloze benen of voeten). Ga naar de huisarts. De dokter stelt de diagnose aan de hand van de symptomen die jij beschrijft.

De meeste mensen beschrijven de symptomen van het RSL in termen zoals kruipen (van mieren in de voeten), niet stil kunnen zitten, bewegingsdrang.

Als je de dokter voorziet van informatie over je klachten van je rusteloze voeten en wijst op de mogelijkheid van RLS, kan hij je goed helpen bij de behandeling ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je last hebt van RLS: Restless Legs Syndrome. Maar omdat je het maar in één voet hebt, zou het zomaar kunnen zijn dat je de bloedsomloop van die ene voet afknelt. Als je bijvoorbeeld op je voet gaat zitten of de voet op een andere manier ergens oplegt, dan kan het zijn dat de zenuwen worden afgekneld en dan krijg je een "slapende" voet. Door te bewegen gaat het bloed weer stromen, maar als je dat maar heel kort doet dan kan het dove gevoel zo snel nog niet weg zijn. Pas maar op, want op een slapende voet kan je ook niet staan, dan heb je kans dat je valt. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan van alles zijn, ga naar huisarts en laat je bloed prikken, vraag ook na om het B12 gehalte meten, een beginent B12 tekort zou ook zomaar kunnen en de test kost vrij weinig.
Voor meer info check de site: