Kan ik roodheid op mijn wangen verminderen door mijn bloeddruk te verlagen?

Want als ik net uit bed kom is mijn gezicht helemaal niet rood (dit is wat ik het liefste heb) maar na 10 minuten heb ik al een roder gezicht met name de wangen. Dus ik neem aan dat mijn bloeddruk snel stijgt. Soms voel ik ook hartkloppingen van misschien onbewuste nervositeit. Laat slapen is een slechte gewoonte van me en de suikerinname is ook hoog bij mij. Komt dit dan neer op vermoeidheid dat ik de hele tijd een rood hoofd heb en is dit te verhelpen?

Want blijkbaar kan 'niet' rood zijn wel, maar dan alleen heel even in de ochtend.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee. Als je je bloeddruk verlaagt kun je sneller flauwvallen en duizelig worden. Als ik jou was, zou ik gewoon gelijk als je uit bed komt een koude douche nemen, dan trekt je roodheid vanzelf weg