Wat zijn de lichamelijke klachten van een plakproef?

over twee weken krijg ik een plakproef op mijn rug. Daarbij worden pleisters op mijn rug geplakt en wordt er gekeken of ik ergens allergisch voor ben.
Nu vraag ik mij af, krijg ik er ook lichamelijke klachten van, zoals jeuk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je allergisch bent voor één van de gebruikte stoffen, kun je daar inderdaad jeuk van krijgen. De huid zal ook rood worden op de plaats waar dat stofje zit. Verder kan het zeker bij warm weer vervelend zijn dat je niet mag douchen zolang die pleister er zit en dat het wat zweterig aan kan voelen onder de pleister.