Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hee ik heb een rare 'tweede' bult onder m'n knie weet iemand wat het is?

Ik heb zolang ik me kan herinneren een rare tweede bult onder m'n kniebult ik zou graag willen weten wat het is, als ik er vanaf kan komen en zo ja hoe?
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan de ziekte van Osgood-Schlatter zijn, in principe gaat dat vanzelf over. Bespreek het met je huisarts.
Als het die ziekte moest zijn hier een beetje uitleg over de oorzaak: Bij meisjes onder de 11 en jongens onder de 13 bestaat de benige zwelling onder de knie uit kraakbeen. Het secundaire centrum van verbening, ontstaat bij meisjes tussen de 8 en 12 jaar en bij jongens tussen de 9 en 13 jaar.

De gebruikelijke theorie is dat door trekkracht aan dit verbeningspunt er micro-letseltjes ontstaan of ontsteking van de pezen, waardoor Osgood-Schlatter ontstaan.
De ziekte komt vooral voor bij jongens tussen de 10 en 16 jaar. Bij meisjes komt het iets minder voor, en vaak iets eerder tussen 8-14 jaar. Het ontstaat wanneer ze in de groeispurt zijn en aan sport doen. Er ontstaat een zichtbare bult onder de knie die gevoelig is en warm aanvoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, hopelijk ben je vlug van je 'bult' verlost :)

Andere antwoorden (1)

ligt eraan hoe groot die is, als ie klein in kan het een wrat zijn ofzo. maar het kan ook een ziekte zijn misschien is het beter om dat aan je huisarts te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding