Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Krakende botten, vooral bovenrug

Iedere dag kraken mijn botten in mijn rug bij verschillende bewegingen. Mijn polsen en knieen kraken ook vaak. Dit heb ik nu een paar maanden en is van wekelijks naar dagelijks gegaan. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gast ga naar de doktor binnekort breekt je rug

Misschien de dokter raadplegen

Je wordt oud of je belast je lijf verkeerd. Overleg met huisarts en fysiotherapeut.

Vriend van mij had dat ook in zijn elleboog. Moet je naar de dokter en dan krijg je MRI-scan. Miss te weinig vocht in je kraakbeen of iets. Morgen ochtend meteen naar de dokter;)

Het zijn volgens mij niet je boten maar je spieren die kraken.

Ja, zoiets kan ik met de spieren in mijn rug ook doen. Het zijn idd niet je botten. Heb je er last van? Dan zou ik idd even de huisarts of de fysiotherapeut waarschuwen. Anders kan je gewoon een beetje letten op je houding en zo min mogelijk kraken.

Ik heb het ook altijd maar mij fysiotherapeut zegt dat het geen probleem is. Zolang het geen pijn doet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100