Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krakende botten, vooral bovenrug

Iedere dag kraken mijn botten in mijn rug bij verschillende bewegingen. Mijn polsen en knieen kraken ook vaak. Dit heb ik nu een paar maanden en is van wekelijks naar dagelijks gegaan. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Gast ga naar de doktor binnekort breekt je rug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien de dokter raadplegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt oud of je belast je lijf verkeerd.
Overleg met huisarts en fysiotherapeut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 20 dus lijkt me wat vroeg voor ouderdomsverschijnselen. De dokter heeft me nu voor de 2e keer naar de fysio gestuurd, wat de eerste keer ook niet heeft geholpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's nog jong!
Het kan zijn dat je bottenstelsel het zwakke punt is in je lichaam. Vaag anders om een MRI scan. Dan kunnen de artsen zien of er iets mis is?
Vriend van mij had dat ook in zijn elleboog. Moet je naar de dokter en dan krijg je MRI-scan. Miss te weinig vocht in je kraakbeen of iets. Morgen ochtend meteen naar de dokter;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn volgens mij niet je boten maar je spieren die kraken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zoiets kan ik met de spieren in mijn rug ook doen. Het zijn idd niet je botten. Heb je er last van? Dan zou ik idd even de huisarts of de fysiotherapeut waarschuwen. Anders kan je gewoon een beetje letten op je houding en zo min mogelijk kraken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook altijd maar mij fysiotherapeut zegt dat het geen probleem is. Zolang het geen pijn doet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding