Binnenkort moet ik naar de tandarts voor een kroon, echter twijfel ik of ik in de toekomst evt. een beugel wil. Kan ik dat alsnog als ik de kroon heb?

Aangezien het er allemaal niet beter op wordt lijkt me.. Het gaat om mijn kies rechtsboven, 2e van achteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Een beugel trekt het gebit naar een bepaalde kant toe. Een krron is een soort van "dop" die op de kies wordt geschoven, de echte kies (of wat daar nog van over is) zit er nog (i.i.g. de wortels) en zou in principe mee moeten "trekken" als er een beugel wordt geplaatst.