Vallen mijn tanden witter te krijgen na drugsgebruik?

Door drugsverslaving (coke, tegenwoordig ook af en toe wietje/hasj erbij) en slechte verzorging zien mijn tanden niet zo wit als pakweg een jaar geleden. Is er een manier om deze aanslag ondaan te maken?

Ik probeer al te minderen met coke gebruik en probeer twee daags te poetsen, maar door mijn psyche lukt dit vaak niet, gaat laatste tijd wel beter gelukkig, een keer daags is al bijna een gewoonte.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga eens naar een mondhygiënist, deze kan je aanwijzingen geven over hoe je je tanden het beste kunt verzorgen en schoonhouden, ook maakt zij/hij je tanden grondig schoon, wat het begin is van wittere tanden en kiezen.
Veel mondhygiënisten bleken ook tanden, in jouw geval kan zij/hij je vertellen of dat een optie is voor jouw gebit.
andyka
7 jaar geleden
Als je helemaal stopt of erg mindert dan gaan je tanden er vanzelf weer uitzien maar in jou situatie is dat erg lastig als je echt verslaafd bent, ik kan het weten en dat is erg k** als je ziet dat je uiterlijk achteruit gaat. Tot je van je verslaving afbent is het ook belangrijk dat je gezond eet en drinkt. Dat kan het al een stuk netter eruit laten zien. Maar het allerbeste is drastisch minderen of stoppen met de drugs wat natuurlijk de tijd nodig heeft. Als je stopt ben je dat probleem kwijt en de tanden worden witter. maar dat was je vraag niet, succes.

Antwoorden (1)

In elk geval goed bijhouden. Er zijn wel middelen op zuurstofbasis. Heb zelf BCC-whitening maar ik weet niet of dat nog verkrijgbaar is. Je zou het bij de betere drogist kunnen vragen of ze een dergelijk middel hebben.
Spoelen met kokosolie schijnt te kunnen helpen. Kurkuma schijnt ook te helpen. heb er geen ervaring mee.