Is het, behalve dat het vies is, slecht om je mond met schoonmaakazijn te spoelen?

Ik bedoel dus geen gewone azijn, maar schoonmaakazijn.
Zou het niet alle bacteriën optimaal doden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet goed en al helemaal niet nodig om bacteriën te doden.
burgos
12 jaar geleden
Ja natuurlijk is dat slecht.
Als jij je mond wil spoelen
haal je toch zo,n lekkere
fles mondwater bij de kruidvat?
Dat lijkt mij heel wat beter,
voor je mond en kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik dacht; misschien worden mijn tanden er ook wel mooi wit van ofzo. Maar wist niet dat het zo schadelijk kon zijn. Dankzij jullie antwoorden ga ik het dan ook maar niet uitproberen.

Het beste antwoord

Schoonmaakazijn staat in de gifwijzer! Het is een oplossing van ongeveer 8% azijnzuur in water, en wordt onder andere gebruikt om kalkaanslag te verwijderen. Schoonmaakazijn wekt irriterend op de slijmvliezen en geeft een scherp, branderig gevoel in de mond. Het heeft een etsende werking op de slijmvliezen in de mond, en kan plaatselijke beschadigingen veroorzaken.

Toegevoegd na 9 minuten:
wekt = werkt
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei. Niet gedacht dat het ZO schadelijk zou zijn. Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ja.
Voor bijvoorbeeld een kunstgebit luidt het advies om _als_ je last hebt van tandsteen op die prothese, die eens per week te spoelen met een OPLOSSING van water met een scheutje schoonmaakazijn. Niet puur dus.
Schoonmaakazijn is niet bedoeld voor in je lijf, waar dan ook.
Los daarvan: je wilt helemaal niet alle bacteriën doden in je mond, de meesten ervan heb je nodig.
Als je normaal eet en drinkt en regelmatig en goed poetst, hoef je je geen zorgen te maken.
Heb je problemen met je gebit of de rest van je mond, dan kun je beter met je tandarts of mondhygiëniste overleggen dan iets te gaan doen als spoelen met schoonmaakazijn of chloor of gootsteenontstopper of... (ik noem maar gelijk wat andere opties, allemaal NIET geschikt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woehahahaaa LOL: "gootsteenontstopper" Dank voor je mooie antwoord.