Mijn tandarts is al bijna 2 maanden ziek. Waar kan ik informeren wat ik moet doen?

Al bijna 2 maanden krijg ik een bandje te horen als ik mijn tandarts bel: "wegens ziekte is de praktijk gesloten" en dan een nummer voor spoedgevallen. Waar kan ik informeren hoe lang dit gaat duren en of ik kan overstappen naar een andere tandarts (die kan dan natuurlijk niet aan mijn gegevens komen)?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een tandarts in Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
3K

Het beste antwoord

Als je echt klachten hebt waar op korte termijn iets aan gedaan zal moeten worden kun je altijd het noodnummer bellen dat waarschijnlijk ook op het bandje zal worden genoemd.

Ik kan me voorstellen dat je na 2 maanden wachten weinig vertrouwen meer hebt dat hij op korte termijn weer aan het werk zal gaan. Als ik jou was zou ik naar een andere tandarts gaan. Bij tandartsen is het niet zo dat dit voor de verzekering verplicht is zoals een huisarts, maar een goed gezond gebit is wel één van je visitekaartjes.

Je kunt via ondergenoemde site verschillende artsen in jou regio bekijken en welke reacties ze volgens andere patienten hebben gekregen. Op basis hiervan kun je je alvast orienteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je je tandarts niet kan bereiken,kun je er ook niet achter komen hoe lang het gaat duren.
Je kunt een andere tandarts nemen en als je daar patient kunt worden,dan kun je tegen je nieuwe tandarts zeggen dat je niet bij je medische gegevens kunt komen omdat je vorige tandarts ziek is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook je zorgverzekeraar bellen om te vragen of zij weten hoe je achter je gegevens moet komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal gesproken zorgt een langdurig zieke (tand)arts voor een waarnemende collega. Alle patiënten van de zieke persoon zouden op de hoogte moeten worden gebracht van bij wie ze terecht kunnen.
Neem contact op met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP) als je geen informatie krijgt van jouw tandartspraktijk. Het TIP is alleen telefonisch bereikbaar: 0900-202 5012 (€ 0,15 ct. per minuut). Het TIP wordt in stand wordt gehouden door de beroepsorganisatie, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT), en een speciaal opgeleide informatrice staat je te woord.
Amadea
10 jaar geleden
bel dat nummer voor spoed gevallen misschien kunnen zij uitleggen wat je kan doen of helpen je verder en hebben ze misschien antwoord op je vragen of dat je daar patiënt kan worden ze hebben niet voor niets een invaller
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat dacht ik dus ook, vind dit echt niet normaal.