Tandplak kun je niet of nauwelijks zien doordat het eigenlijk bijna de zelfde kleur heeft als je tanden zelf, het is een heel dun laagje dat zich gewoon hecht aan je tanden en dus zie je geen verschil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tandplak en andere aanslag zie je wel degelijk. Maar dit hangt van een aantal factoren af: je eigen tandkleur; hoe lang het er al zit. De ene tandplak is ook donkerder dan andere tandplak. Dit komt waardoor het gevormd is. Koffie, thee, roken, rode wijn geven allemaal een donkerder kleur.
Tandplak is vooral slecht voor het tandvlees. Het kan zich hierdoor gaan terugtrekken. Laat het een of twee maal per jaar weghalen en houd je tanden goed bij met poetsen. Met een medium borstel. Poets ook je tandvlees mee. Misschien bloedt het een beetje in het begin. Maar dit duurt maar een weekje of zo. Duurt het langer (bloedend tandvlees) neem contact op met je tandarts.