Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een overgroeiende tand over een andere tand gehad, nu is die onderste tand eruit, en de bovenste die groeit maar niet naar beneden.. (zie foto)
Wat moet ik hieraan doen?
Is hier ook een naam voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Ik zou naar de tandarts gaan en die verwijst je vast door naar een orthodontist. Ik heb een kind met een soortgelijk probleem gehad. En hij heeft van de orthodontist een beugel (buitenboord en vaste beugel) gekregen. En het resultaat is echt heel goed geworden.
Dus nog niet wanhopen, ze kunnen tegenwoordig echt heel veel op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx!

Andere antwoorden (3)

Overleggen met je tandarts.
Je kunt misschien ook het TIP bellen, het tandheelkundig Informatiepunt:
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/informatie/tandheelkundig-informatie-punt-%28tip%29.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat me te binnen schiet: een dubbel gebit, tand in dit geval. ga naar je tandarts, die weet vast wat hier aan gedaan kan worden. komt vast goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon had dit ook, na veel vijfen en zessen is die tand er uiteindelijk uit getrokken (waar de andere overheen groeiede) nu in de hoop dat het weer recht groeit gaat hij ook een beugel krijgen om zo zijn gebit weer netjes recht te krijgen.