Spoedvraagje: Wat kan er gebeuren als een hechting doorscheurt, zie uitleg?

De spoedlijnen zijn gesloten dus ik hoop op wat geruststelling voor het slapengaan.
Mijn laatste 2 verstandskiezen zijn dinsdag getrokken en ik heb vanavond een redelijke heftige hoestbui gehad. Doordat ik bij het spugen wat bloed zag ben ik even gaan kijken. Nu lijkt het erop alsof de onderste hechting (welke door mijn wang gaat) aan het doorscheuren is. Daar kwam ook het beetje bloed vandaan. De hechting is dus losser.
Nu heb ik gisteren een rotdag gehad waarbij ik ook wat koorts had, en veel last van die onderste kies (welke er dus niet meer zit). Veel zweten.

Nu ben ik wat ongerust, omdat ik toch al voornamelijk meer last heb van die onderste kies en omdat het nog maar 5 dagen geleden is. Ik weet niet of het voldoende is om ook zonder een hechting te kunnen.

De spoedtandarts heeft zijn toestel uit staan en de spoedpost vanuit het ziekenhuis verwijst me door met de tandarts. Zij doen niets met gebit en kaken in de spoedpraktijk.

Toegevoegd na 26 minuten:
Bedankt allemaal, goede antwoorden.

Ik heb onder ook al de hele tijd meer last dan boven. Ook heb ik de spuit meegekregen, volgens de informatie moet ik die na 5-7 dagen gaan gebruiken. De zwelling is nu wel minder en ook door de lossere hechting zie ik het gat zitten.
Inderdaad wel wat rood aangezet. Dat zal wel een ontsteking zijn.

Ik ga nu maar slapen, als de pijn nog erger wordt, dan neem ik wel weer eens een paracetamol voor de verandering.
Zie ik morgen wel weer wat ik ga doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vervelend voor je. Vanuit mijn gezond verstand vind ik dat Jackd een logisch antwoord heeft gegeven. Bij mij kwamen er ook constant hechtingen los, al binnen een dag. Ik kan me herinneren dat het probleem van koorts kwam door ontstekeingen en je de wond heel goed moest schoon spuiten met een spuit en water. Het heelt vanzelf en voor de zekerheid kan je maandag e.e.a. laten bekijken. Dat loijkt mij vroeg genoeg. -> ik zeg dit vanuit mijn gezond verstand, ik ben geen arts!

Het beste antwoord

Vervelend voor je, een hechting is vooral bedoelt om het wat mooier en aangesloten te laten genezen, als een hechting wat losser zit en het al 5 dagen geleden is dat hij getrokken is, lijkt het me geen enkel gevaar.
Een genezende wond, blijft open totdat het echt genezen is, in die tussentijd, kan er nog wondvocht en bloed uit komen.
Ook een beetje koorts kan hier bij horen, kleine kinderen waarbij de tanden of kiezen doorkomen, hebben ook vaak koorts.
Bij het trekken van een verstandskies, wordt meestal de kaak zelf flink beschadigd en kan je veel pijn hebben aan de kiezen die er al niet meer zitten, ook dat is normaal, dus zover is alles niet verontrustend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is normaal dat je nog een tijdje last hebt van je verstandskiezen.
Een beetje bloed en een losse hechting klinken niet als spoed.
Ook lijkt bloed in de mond al snel heel veel, meestal zijn het maar een paar druppels.
Gewoon proberen lekker te gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onvoldoende gerust bent gesteld, dan kun je de spoedpost nogmaals bellen met de mededeling dat je de spoedtandarts niet kunt bereiken. Er zitten daar deskundige mensen die prima kunnen beoordelen aan de hand van jouw verhaal, of het zinnig is om alsnog langs te komen, omdat je bij de tandarts niet terecht kunt. Als zij dat niet nodig vinden, kun je m.i. met een gerust hart gaan slapen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dus precies en exact het zelfde probleem als jij. Is het in het ziekenhuis getrokken kan je bij erge pijn twijfel ect de eerste hulp bellen. Zij overleggen dan met de kaakchirurg.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij ook zo een spuit gekregen om de holte mee schoon te spuiten?
Ben je daar al mee begonnen. Bij mij houdt die hechting nog de holte te dicht.
Zijn die hechtingen al opgelost?