heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde zorgverzekering wat betreft orthodontie? en waar moet ik op letten als ik een verzekering afsluit?

Toegevoegd na 19 minuten:
even ter verduidelijking: ik ken alle vergelijkingssites, en ook de mogelijkheid om aanvullingen te kiezen. ik moet voor 1 februari beslissen, heb mijn oude verzekering al opgezegd. mijn vraag is of iemand ervaringen heeft ook. ik ben op de hoogte van de algemene kennis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (3)

Je kan op de sites van verschillende zorgverzekeringen de vergoedingen bekijken. zoek daar op orthondontie.

Tot 18 en tot 22 jaar gelden er andere regels nog dan bij volwassenen.

Waar je op moet letten is dat je een zo hoog mogelijk bedrag voor 100 % of anders een zo hoog mogelijk percentage vergoed wilt krijgen.

handige site:

Toegevoegd na 1 uur:
Naar mijn idee moet je gewoon letten op de beste vergoeding, want wat vergoed wordt, wordt gewoon uitbetaald, daar heb je weinig ervaring voor nodig.

Ik ben zelf bij VGZ verzekerd via United Consumers. Een van de goedkoopste en met een spaarpotje achter de hand. Ze werken namelijk met 100% vergoeding tot een maximaal bedrag en dat vind ik persoonlijk wel prettig. (weet alleen niet hoe het zit met orthondontie, dat is meestal weer een categorie apart binnen de tandheelkunde)

Je wilt gewoon letten op de hoogst mogelijke vergoeding wat ik al zei 100% of een zo'n hoog mogelijk percentage voor een zo hoog mogelijk bedrag, als je de vergelijkingssites ken zou ik daar dus gaan kijken.

Begrijp niet zo goed wat je verwacht van ervaringen, ik heb in mijn leven 3 verschillende zorgverzekeraars gehad. nooit probelemen gehad met declaraties (vaak gaat dat direct naar de verzekeraar en krijg je achteraf je eigen bijdrage van de zorgverzekeraar in rekening gebracht.

Ik ben verzekerd geweest bij zilveren kruis (vind ik duur trouwens) menzis (voorheen amicon) en nu dus VGZ.
13 jaar geleden
het is belangrijk om na te gaan wat je zelf naast het basispakket nodig hebt. Je kunt de prijzen vergelijken via verschillende websites. De mogelijkheid om te veranderen is voor dit jaar niet meer mogelijk. Ga in december eens kijken op Independer.nl of een vergelijkbare site. Daar kun je vaak de jaar premiekosten vinden en via de zorgverzekeraars kun je de paketten vergelijken. Het is echt de moeite waard om er wat energie in te steken. Kijk ook naar de mogelijkheden als jij wat speelt met de hoogte van het eigen risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor verzekering je ook neemt. Verzeker jezelf eerst voordat je (ookal is het introductie of kijken of je het uberhaupt wel nodig hebt) naar de ortho gaat anders worden vervolg zittingen niet meer vergoed.