hoe krijg ik een bultje weg boven mijn tand?

Hoi,
Kan iemand mij helpen ik heb een tand nou kies die een beetje los zit en er zit dus een bultje boven wat is het het en hoe krijg ik heb weg.
Gr yasmijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
2.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe oud ben jij?

Antwoorden (2)

Als je tand los zit, dan is dit waarschijnlijk een melktand (mocht dit nit zo zijn, dan moet je snel naar je tandarts, want dan rot hij weg).
Als het een melktand is, zal de bult waarschijnlijk de nieuwe tand zijn die aan het doorkomen is. Dat zorgt ervoor dat je tand los komt, hij word er uit geduwd.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
erg bedankt
Een bultje op het tandvlees bij een tand betekent dat je een ontsteking hebt onder de tand.

De pus zoekt de kortste weg naar buiten, gaat richting zijkant en maakt een bultje op het tandvlees.

Als je de tand wil behouden moet je naar de tandarts.
Doe je dat niet dan verlies je die tand binnen een paar maanden.