Wat kun je doen tegen witte vlekken op je tanden?

Vroeger had ik er veel last van na het dragen van de blokbeugel. Nu komt het wel eens uit het niets of na een tandarts afspraak of bleekstrips.

Is hier wat aan te doen?

2 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Antwoorden (1)

Je zou er wat aan kunnen doen.

Icon behandeling
Icon is een pijnloze en snelle behandeling om witte vlekken van de tanden te verwijderen. Deze methode is zeer geschikt voor iedereen die last heeft van witte vlekken na het verwijderen van een beugel. De Icon behandeling werkt door middel van infiltratie. De tanden hebben een natuurlijke zuigkracht, wat te vergelijken is met een spons. Zo wordt de tand van binnenuit opgevuld. Het is dus niet nodig om de tand te slijpen of om te boren. Dat is wel zo fijn, want op deze manier is er geen sprake van onnodig verlies van gezond, hard weefsel.

Facings
Facings zijn laagjes composiet die op de tand worden geplakt. Ook kan hiermee de vorm van de tanden aangepast worden.

Kunsthars
Kunsthars kan gebruikt worden om de poreuze plekken van het tandglazuur op te vullen. Hierdoor vallen de vlekjes minder op of verdwijnen ze zelfs volledig.
SimonV