Ik heb pijn aan mijn kies maar ben vorige maand nog naar de tandarts geweest. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik even je tandarts bellen en gewoon even op bezoek gaan.
Heb je een gaatje? Dan wil je daar niet mee rond blijven lopen.
Sccs.

Antwoorden (4)

Gewoon een gaatje of gevoelige plek. De tandarts kan dat niet voorkomen, helaas. Hij kan je enkel advies geven om het te voorkomen, maar gaatjes of andere gevoelige plekken ontstaan net zo goed net voor als net na een tandartsbezoek,..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan iets met je kies zijn, of met je tandvlees, of met een holte (zo kun je flink kiespijn krijgen als een bijholte verstopt zit door verkoudheid).
Ook kan een kies gevoelig worden als ie bijvoorbeeld gevuld is en die vulling een miniem beetje hoger of lager is dan je gewend was, zodat het zich allemaal een beetje moet zetten.
Als je vandaag naar de tandarts gaat, is dat geen garantie dat je morgen geen last kunt krijgen.
Kijk het even aan, en hou je last of wordt het erger, bel dan je tandarts, leg uit waar je last van hebt en vraag of je langs moet komen.
Heb je nu al veel last, neem dan een paracetamol en bel morgenochtend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tandarts kan alleen maar de buitenkant van je kies zien en of die onbeschadigd is. Hij moet eerst foto's maken om te kunnen zien of er kleine beginnende gaatjes zijn die nog niet met het blote oog zichtbaar zijn. Het kan best zijn dat jij zo'n beginnend gaatje hebt en dat daardoor je kies nu pijn doet. Een andere mogelijkheid is dat je op iets hards gebeten hebt, waardoor er iets in je kies beschadigd is. Je bezoek aan de tandarts is een momentopname geweest en daarna kan er al weer een heleboel in je mond veranderd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. Ik dacht dat de zwakke plekjes ook met het oog te zien waren...
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik had hetzelfde. Net naar de tandarts geweest en nog geen maand later vreselijke pijn. Toen ik hiermee naar de tandarts ging bleek dat mijn verstandskiezen aan het doorkomen waren. Ze groeiden tegen mijn bestaande tanden aan, waardoor deze zeer gevoelig waren. Dit zou het ook kunnen zijn, wanneer het een gaatje is moet de tandarts al een maand terug een plekje hebben gezien.