Wat te doen als je mond hevig stinkt?

Zijn er behandelingen die de mond geur voor definitief laten verdwijnen?

Toegevoegd na 2 uur:
ik poets 2 x per dag! en mijn tanden zijn superwit, geur komt denk ik vanuit de maag, want het heeft een nare geurtje. Kouwgum kan m voor even laten verdwijnen maar meer ook niet,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.4K

Antwoorden (14)

Neem een pepermuntje of kaugumpje. Als dat niet werkt poets je tanden even dat werkt bij mij altijd wel. En als je er voordurend last ban hebt kun je beter iets minder knoflook en fatalist dingen eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je tanden poetsen als je weg gaat ergens heen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens naar je huisarts, meestal komt dat door de maag en moet je het probleem niet in de mond zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf mondspray in mijn tas en die ruikt lekker gewon eigenlijk tandpasta
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk zijn er geen behandelingen waarbij de geur definitief weggaat. Dan zou ik ook kunnen vragen: zijn er behandelingen dat je nooit meer kunt stinken zodat ik me nooit meer hoef te wassen... Zorg voor een goede mondhygiëne, poets, spoel met mondwater, desnoods meerdere keren per dag. blijft het toch aanhouden kun je denken aan een ontsteking of iets dergelijks, ga dan even langs een tandarts. Kun je zelf niet goed je eigen mondhygiëne bijhouden, ga dan eens langs bij een mondhygieniste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve je tanden poetsen moet je ook je tong 'poetsen'
daar blijven veel bacterien op achter.
Bij de apotheker / drogist kan je een tongschrapper kopen die kan je gebruiken om je tong schoon te schrappen je zult verbaast staan wat er van je tong afkomt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel eten en drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal behandelingen bij de mondhygiënist kan ook helpen. Je tandvlees kan zonder dat je het weet ontstoken zijn op plekken die je niet ziet, ook al poets en flos je goed. Hierdoor kan je een nare lucht krijgen maar het is goes te behandelen. (is niet echt prettig, maar t gat om het eindresultaat)
Mondwater wordt trouwens niet aangeraden, omdat niet alleen de slechte, maar ook de goede bacterien in je mond gedood worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onprettige of ronduit stinkende lucht uit de mond kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zowel uit de maag komen, als uit het tandvlees. Heb je pijnlijk of bloedend tandvlees? Dat merk je als je poetst, maar je kan ook aangeven dat je tandarts of mondhygiënist ernaar kijkt. Er bestaat namelijk ook iets als paradontose. Dan kun je nog zoveel poetsen en je tanden kunnen nog zo wit zijn, maar dan heb je mogelijk teveel ruimte tussen je tandvlees en je tandhalzen. En dan kruipen bacteriën alsnog tussen je tandvlees en je tandhalzen en tasten je tandhalzen aan. Dat is aan de buitenkant vaak niet te zien, maar het kan wel een vreselijke stank uit je mond veroorzaken. Als dat niet (op tijd) behandeld wordt kan het zelfs het verlies van je eigen tanden en kiezen betekenen. Ik heb het zelf ook meegemaakt; toen de tandarts erachter kwam wat het was, was het al te laat en moest ik aan een kunstgebit.

Hieronder de google zoekopdracht naar paradontose.

Veel succes!
12 jaar geleden
Mischien een tip: Koop een tongborsteltje/schraper. Deze reinigt je tong. Je tong kan soms dé oorzaak zijn van mondgeur.

Verder: Weet je zeker dat je geen gaatjes hebt?

Wanneer je maaginhoud de oorzaak is, raad ik je aan twee stevige droge bruine boterhammen (of kapjes) te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peterselie helpt. Dat neutraliseert geuren in je mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tong schoonmaken, met een boprsteltje of desnoods met een lepel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik naast het poetsen ook mondwater en flossen. En koop als je die niet hebt, een elektrische tandenborstel En ga niet heen en weer over je gebit. maar tand voor tand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezonder eten,
vooral minder suikers en zure dingen (o.a. koolzuur in frisdrank)
ook opletten als je shake's neemt, daar zitten soms veel suikers in. (je vraagt ook iets over creatine)