Eens maar NOOIT meer verstandskies laten trekken. Iemand alsjeblieft tips?

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn verstandskies laten trekken. Sinds dien ben ik DOODS benauwd voor het trekken. Ze waren erg aardig, maar mijn wortels groeien krom, dus echt lekker ging het niet. Ik begin weer last van mijn kaak te krijgen en mijn kies ligt ook nog horizontaal. Ik lig er echt wakker van, ik ben zo ontzettend bang. Ik durf echt niet meer. Ik ben niet bang voor de tandarts, maar ik kan niet tegen de spuitjes en snijden enzo. Heeft er iemand misschien tips? Dan kan ik van de pijn af in mijn kaak. Alvast heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.5K
kierkegaard47
10 jaar geleden
Je zegt wel dat je niet bang bent voor de tandarts (allen voor de spuitjes/snijden), maar ik vraag me af of je, als je er echt zo tegenop ziet, geen baat zou kunnen hebben bij een 'angsttandarts'. Dit zijn tandartsen die gespecialiseerd zijn in patienten die er erg tegenop zien, als je googlet vind je ze zo. Daarnaast is het geloof ik zelfs mogelijk om zulke dingen onder volledige narcose te laten doen, bij mensen die echt extreem bang zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee je moet gewoon ff doorbijten. Doe je het niet, krijg je later problemen krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kregen we hier in nederland maar net zo'n olifantendrug als in amerika. Dan gingen mijn verstandskiezen er ook uit
Ivana
10 jaar geleden
Hier trekken ze in het ziekenhuis. Mijn dochter had ook van die dwarsliggers. Ze kunnen je een roesje geven. De napijn is er wel, maar dan kan je met een pijnstiller je bed in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik herinner me dat ik na de eerste spuit de rest van de spuiten niet meer voelde. Ik heb er een keer een stuk of 15! gehad en alleen de eerste spuit voelde ik!

Antwoorden (4)

Meer dan 1.000.000 Nederlanders gaan vanwege grote angsten niet naar de tandarts. U verkeert dus in een groot gezelschap.
Je zou aan je eigen tandarts kunnen vragen welke behandeling hij/zij adviseert. De tandarts kan u namelijk doorverwijzen naar een Narcose tandarts. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met een NarcoseTandarts
De verzekeraars bepalen in hun (aanvullende) verzekering welke vergoedingen er zijn voor de tandheelkunde.
In mei is er bv een Narcose tandarts gecontroleerd door de Inspectie voor de Gezondheidszorg en positief beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn 43 tandartsen met het specialisme angsttandarts in Nederland! Zie bron.

Informeer eens bij een zorginstelling bij je in de buurt. Soms zijn er 1 of meerdere tandartsen in dienst, die gespecialiseerd zijn in werken met mensen met een angst voor de tandarts. Deze tandartsen nemen ook mensen van buiten de zorginstelling op in hun praktijk. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag je tandarts voor een verwijzing naar de kaakchirurch ,als de kies eruit moet moet hij eruit en de kaakchirurch kan dat eventueel onder volnarcose uitvoeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan je een kalmerend middel slikken? Bij de drogist verkopen ze Stressmoments van Valdispert. Die pillen bevatten o.a. een enorm hoge dosering valeriaan. Mijn ervaring is dat het echt werkt.

En anders misschien je huisarts vragen om chemische middelen.