Mijn glazuur aan de randen mijn tanden heen is heel glazig, is dit erg of niet goed ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe vaak poets je je tanden en met welke tandpasta?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 keer per dag en met Oral B Tandpasta Pro-sensitive want ik heb hele gevoelige tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van me heeft dat ook. Waarschijnlijk heb je dan tand erosie. Daar moet je wel mee oppassen, want dat gaat niet meer weg en kan uiteindelijk je tanden laten wegrotten. Je moet goed je tanden poetsen met de juiste tandpasta en neem niet te veel plakkerige snoepjes als redband en dranken met prik zoals cola en fanta.
Maar als in jou was dan zal ik het aan de tandarts vragen die heeft er natuurlijk voor geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het eten van ''niet te veel plakkerige snoepjes als redband en dranken met prik zoals cola en fanta'' gaat wel lukken hoor... maar ik zal het wel is vragen bij de tandarts dan..
Dankjewel voor je reactie : )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poetsen met proglasur helpt!

Het beste antwoord

Bedoel je glazig van kleur? Dat zegt niet zoveel, de enige die kan beoordelen hoe je glazuur eraan toe is is de tandarts. Praat er bij de volgende controle eens met hem/haar over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zou tanderosie kunnen zijn. Laat je tanden eens controleren door de tandarts. Poets voorlopig je tanden met Sensodyne Proglasur. Dat verhard je tandglazuur waardoor het beter bestand is tegen zuren.

Zuren zitten vaker in onze voeding dan je denkt. Doordat zuren in contact komen met onze tanden, wordt het tandglazuur tijdelijk zachter. Na het nuttigen van voedsel of drank heeft het gebit tijd nodig om zich te herstellen. Het tandglazuur moet opnieuw hard worden. Maar doordat we vaker achter elkaar eten, krijgen de tanden die tijd niet meer. Daardoor krijgt tanderosie een kans.