hoelang werkt verdoving,zie uitleg

ik heb vanmorgen bij tandarts een zenuwbehandeling gehad in 2 kiezen,ik heb hiervoor 4 spuiten gekregen voor verdoving,nu weet ik dat het paar uur kan duren voor dat verdoving helemaal weg is,maar ik heb ook niet echt controle over tong,en voel me af en toe duizeling en koud rillerig,voel ook mijn oor niet dus ligt misschien daaraan,maar nu begin ik dus dorst te krijgen,eten lukt nu niet denk ik,maar toen ik half uur geleden probeerde te drinken stikte ik half en dat terwijl ik praat als een "dronkelap met een behoorlijk spraakprobleem"
Mijn vraag is : hoelang zou het nog duren voordat ik wat zou kunnen drinken,mijn gezicht is aan 1 kant ook goed dik,voelt niet alleen zo,maar je ziet het ook.
Ik heb dit nog nooit gehad,dus vraag me af of dit normaal,kan tandarts niet bellen want verstaat me nu toch niet aan telefoon.

Toegevoegd na 3 uur:
Nou, een half uur nadat ik dit bericht had getypt,ben ik begonnen met spugen,van te voren werd rillen steeds erger,een sms naar echtgenoot,die heeft tandarts opgebeld,moest me melden bij huisarts.
Waarschijnlijk heb ik allergische reactie gehad,van verdoving,heb spuit gehad,ben nu sinds half uur weer thuis,het dove gevoel is er bijna uit,maar begint goed te gaan,nadeel is dat wat meer pijn aan kiezen begin te krijgen.
Zit nu heel rustig in stoel,voorlopig voor mij geen verdoving meer.

Toegevoegd na 3 uur:
was trouwens vanmorgen om 9 uur al bij tandarts,dus vandaar dat het zelf lang vond duren allemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Het kan, dat het een halve dag duurt eer de verdoving uitgewerkt is en je terug iets kan eten.
Dat je je oor niet voelt kan normaal zijn als je zo'n zware verdoving hebt gehad. En je keel zal waarschijnlijk ook wat opgezwollen zijn. Ik zou enkele uren wachten om te drinken.
Dat koud en rillerig gevoel heb ik nog nooit gehad, terwijl ik toch al behoorlijke behandelingen heb ondergaan.
Als dat over enkele uren niet beter is, zou ik de huisarts even bellen.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toch vind ik dat als je het niet vertrouwd dat je de tandarts moet bellen. Er is niemand die kan zeggen waarom je deze verschijnselen hebt en of het erbij hoort of niet. En als de tandarts je moeilijk verstaat dan ga je gewoon even terug en laat het zien. Dan kan hij het ook meteen zien of het normaal is of niet. Maar zo via internet is dit niet te beoordelen.

En wat je nu niet moet doen is eten en drinken. Zolang die verdoving er nog zit heb je serieus kans op verslikken en verstikken en dat wil je niet lijkt mij. Je kunt best even zonder en de schade later weer inhalen.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is zeker niet abnormaal wat je hebt na zo'n redelijk zware verdoving. Ik zou als ik jou was rustig aandoen, en proberen te slapen ofzo. ik denk dat tegen de avond de verdoving wel helemaal is uitgewerkt, ik zou je er neit teveel zorgen over maken. Ik denk dat je rond de avond eventuele pijn voelt opkomen (zou hiervoor een paracetamol pakken om het tegen te houden) en dan is de verdoving uitgewerkt. Het kan dat je je duizelig voelt erdoor, omdat het een dosis troep is.

Dus niet teveel zorgen erover maken, en vanavond zal het al een stuk beter gaan. ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
na een verdoving kan het tot 6 uur duren tot hij volledig is uitgewerkt, dus ik zou even afwachten en waarschijnlijk zal het beter worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij omschrijft herken ik volledig. Mijn tandarts gaf ook aan vooral niet liggend te gaan slapen omdat mijn tong dan naar achteren kon glijden. ook werd mij aangeraden niet teveel te praten omdat je het risico hebt om je wang kapot te bijten voordat jij het doorhebt. Mocht je last houden zou ik een uurtje voor sluiting van de praktijk even een belletje doen.