Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn mijn tanden op sommige momenten (dagen) wel gevoelig en op sommige momenten (dagen)niet.

Als ik bijv. de ene dag een ijsje eet kan ik erop kauwen, de andere dag kreeg ik al pijn van het ijsje zelf (koud) hoe kan dit?? en het heeft niet te maken met dat ik daarvoor wat warms heb gegeten, want dat heb is niet altijd zo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat het pijn doet als je nerveus bent, bij veel mensen reageert dat op het gebit.
Het kan ook zijn dat je conditie tijdelijk wat slechter is en je tandvlees dan tijdelijk wat verder terugtrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een meisje bent: als je ongesteld moet worden kun je ook zere tanden hebben.

Of als je flink verkouden bent (daar hoef je geen meisje voor te zijn) en een klein beetje koortsig. Er zijn mensen die aan hun tanden aanvoelen dat ze ziek worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je vantevoren fruit gegeten?
Door de fruitzuren wordt je glazuur tijdelijk zachter en dus je tanden gevoeliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding