Zijn er mensen met ervaringen met tandimplantaten in het buitenland?

In Nederland kosten implantaten gemiddeld 2000 euro. Dat las ik tenminste op deze site. Ik informeerde bij de verzekering en deze dekken 500 euro; dan blijven er rond de 1500 over.
Ik hoorde dat in tsjechoslowakije het zetten van een implantaat goedkoper is ook zonder teruggave van het ziekenfonds. ik las op internet over zg; ''tandreizen"die ook naar Turkije worden georganiseerd. Weet iemand iets over de prijs van deze behandeling in het buitenland? Kun je stellen dat het implantaat en de behandeling dezelfde kwaliteit hebben als in Nederland?
Zou je bij een keuze voor een kliniek naar een bepaald keurmerk moeten vragen zodat je er zeker van bent dat je bij de goede behandelaar terecht komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Het beste antwoord

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, ik verwacht dat ik in de toekomst ook twee implantaten nodig heb. Ik heb nog steeds melkkiezen, zonder dat er volwassen tanden in aanleg zijn. Een aangeboren afwijking dus, maar een dure plusverzekering dekt het amper inderdaad. Niet wetende wanneer mijn melktanden los zullen zitten, het kan immers nog jaren duren, zet ik er zelf geld voor opzij. ( ik spaar trouwens geld uit door niet een plusverzekering te betalen.) Het valt mij op dat adviezen inwinnen niet erg succesvol is. De tandarts weet het niet, de kaakchirurg niet, de verzekering staat ook met een " mond vol tanden."
Wat ik nu heb besloten is het volgende : Ik ga ervoor naar Lille, Frankrijk als het zover is. Ik heb gehoord dat de zorg goed is geregeld en het is betaalbaarder dan hier.
Meer kan zinnigs kan ik er niet over zeggen, maar ik ben benieuwd naar andere antwoorden! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou kunnen maar je moet ook kijken naar de kwaliteit van de zorg en de hygiene. Als er wat is en je moet terug naar de arts dan heb je een probleempje. Op een implantaat word nooit gelijk een kroon gezet. Ivm eventuele ontsteking dat het implantaat er uit moet. Je zal die dus toch hier moeten laten zetten of langer daar blijven Daarbij komen de kosten van de reis weegt dat er tegen op. Ik denk dat 2000 euro voor een implantaat wel klopt maar dan heb je ook nog een kroon nodig ik denk dat je in totaal wel op 2300 euro uitkomt. Vraag eerst een begroting aan je eigen tandarts dan weet je de exacte kosten.