Pijn na vullen gaatje normaal?

heb 10 dagen geleden een gaatje laten vullen...en nu voelt de kant waar het gaatje zat een heel klein beetje onnatuurlijk aan + lichte pijn (vooral als ik kauw)....is dit normaal of is er wat anders aan de hand? En hoe lang moet ik nog wachten voor ik weer de tandarts raadpleeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien drukt de vulling op de zenuw.

Antwoorden (3)

Direct een afspraak maken met de tandarts. Het kan zijn dat de vulling te hoog zit en dat er iets aan bijgeslepen moet worden.
Hoe dan ook, tandarts werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb hetzelfde gehad (en ook een knallende hoofdpijn erbij!) en volgens de tandarts is dit heel normaal.
de vulling wordt nogal hard "aangedrukt"en dat geeft die pijn.
mag zo'n 14 dagen duren. dan moet het wel minder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, thanx...ik denk ook wel dat het misschien wel erbij hoort...ik wacht nog wel 2 weekjes...mocht het niet weg zijn...bel ik wel even tandarts.
Ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat ik pijn had na een vulling maar dan is hij te hoog en moet er iets vanaf gehaald. Hij drukt de kies bij het kauwen dan teveel op je zenuwen. Ik denk dat je beter even je tandarts kunt bellen over wat er aan de hand kan zijn. Hij kan zo zien of het een te hoge vulling is of dat er iets anders aan de hand is. Prettig om van die pijn af te zijn toch?!