Wat kost een beugel tegenwoordig ongeveer ?

Ik moet al jaren een beugel maar heb dit tot op heden nooit gedaan. Nu zou ik graag een beugel willen nemen echter vraag ik me af wat het zou gaan kosten. Ik heb verschillende nieuwsartikelen gezien die erop wezen dat in januari de prijzen voor beugels naar beneden zijn gegaan en nog een keer in juli. Ik moet slotjes boven EN onder aangezien daar beide wat tanden scheef staan. Wat zou dit ongeveer gaan kosten ?

Ik heb het hier over de kosten die er gelijk aankomen, dat het ongeveer 50 euro per maand gaat kosten om de beugel strakker te trekken (en reparatie indien nodig) dat heb ik al vernomen. (of is dit ook omlaag gegaan ?).

Alvast heel vriendelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1K

Antwoorden (3)

Bij mij waren de kosten voor het plaatsen van de beugel €200. Hierbij zijn de kosten voor het gipshappen en de röntgenfoto nog niet meegerekend (ik heb geen idee meer hoe duur deze waren). Uiteindelijk kostte de controle bij mij €60 per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De totale kosten zijn ongeveer 2000-2500, afhankelijk van het aantal controles en bewerkingen. De tarieven voor de orthodontist zijn juli dit jaar ongeveer 16% gezakt. Soms heb je nabehandelingen nodig om ervoor te zorgen dat de tanden ook recht blijven staan nadat de beugel verwijderd is.

Als je slim bent zoek je voor 2012 een verzekeraar die orthodontie vergoed. Anderzorg doet dat bijvoorbeeld tot 1.000 euro per verzekeringsduur. Daarmee kun je de eerste behandeling en vervolgbehandelingen makkelijk betalen. Wel heb je nog het eigen risico en eigen bijdragen, maar die 1.000 euro is een mooie bijdrage in de kosten. Let op dat het 1000 per verzekeringsperiode is, dus niet per jaar maar zolang je klant bent bij die maatschappij. Na dat jaar van verzekeraar switchen geeft je opnieuw recht op 1.000 vergoeding, mits je de juiste neemt natuurlijk. En natuurlijk kost het iets meer premie, maar dat haal je er makkelijk uit. Er zijn geen toelatingseisen, dus je wordt altijd geaccepteerd.
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Als je naar de vergoedingenwijzer kijkt, zie je dat je vanaf 1000 euro krijgt. Mijn vrouw is er verzekerd en heeft sinds januari een beugel, ze heeft alles vergoed gekregen. De 1.000 euro zijn inmiddels volledig vergoed. De eerste keer is er een intakegesprek, daarna happen en foto's maken. Dan wordt de beugel gemaakt en vastgezet. Totdat de beugel in je mond zit ben je ongeveer 1.500 verder en heb je de 1.000 euro opgebruikt (dus 500 zelf betaald). Daarna moet je om de 6 weken terug om de beugel te stellen, dat kost 44 euro per keer, net zo lang als de beugel in je mond zit. Dus dat kan variëren en is afhankelijk hoeveel de tanden gecorrigeerd moeten worden. Voor sommige dingen geldt wel een eigen bijdrage, maar die 1.000 euro is snel op. Na een jaar kun je een verzekering zoeken die weer 1.000 euro vergoed. Per januari kun je probleemloos overstappen naar iedere verzekeraar die je wilt. Succes!
paulus811
12 jaar geleden
Kosten gaan alleen maar naar beneden omdat er in juli 2012 nog eens 16% van de tarieven af gaat. http://www.nza.nl/zorgonderwerpen/zorgonderwerpen/orthodontie/standvanzaken Dus in januari overstappen en orthodontie in verzekeringspakket nemen en in juli een beugel nemen (als je tot dan kunt wachten). De 1.000 euro opstrijken en in januari 2013 weer overstappen en wederom 1.000 krijgen. Dit klinkt misschien inhalig, maar is volledig legaal dus niemand die je boos aankijkt. Enige die lacht ben jij, in 2013 met rechte tanden! gewoon doen!
Het is afhankelijk van de duur van de behandeling en wat er in je verzekeringspakket aan vergoedingen heb?
Er is dus niets over te zeggen.. als jet wil weten zou je dat bij je orthodontist kunnen navragen.