Is het slecht of juist goed om besmet te worden als je volledig gevaccineerd bent tegen corona?

Als je volledig gevaccineerd bent ben je voor een overgroot deel beschermd tegen corona.
Als je dan toch besmet raakt, kun je een beetje ziek worden. Is dit dan een reden voor het lichaam (dat het virus herkent) om nog eens extra antistoffen aan te maken zodat je steeds beter beschermd wordt of heeft dat er niks mee te maken?

2 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Het is op zich een reden voor het lichaam om nog eens extra antistoffen aan te maken.
De coronavaccins hebben een hoge effectiviteit, maar die is niet 100 procent. Het varieert afhankelijk van hoe sterk de reactie van je lichaam is. Het gevolg kan zijn dat je toch ziek wordt, met alle gevolgen van dien. En in een zeldzaam geval kun je zelfs nog in het ziekenhuis terechtkomen.
Dus ik zou zeggen dat het slecht is om besmet te raken.
... Plus dat je met je infectie anderen kunt besmetten.
SimonV
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Is wel heel krom dan: men zou zich moeten laten inenten om te voorkómen dat anderen besmet worden, maar ook als je volledig gevaccineerd bent kun je alsnog besmet raken en anderen infecteren. Wat is dan het nut van vaccineren?
SimonV
2 jaar geleden
Kwestie van kansen. Ben je gevaccineerd, dan zijn de kansen klein.