Hoe kan een minder diepe coronatest even goed werken?

Hoe kan een minder diepe coronatest even goed werken als een normale coronatest? Ik geloof dat het de bedoeling is dat zo'n test bij kinderen wordt gebruikt, maar hoe is dit even betrouwbaar als de reguliere coronatest? Ben benieuwd waar dit 'm in zit ...

3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat deze even goed zou werken?

Antwoorden (1)

Nee, die is niet net zo betrouwbaar. Maar het wordt gecombineerd met een keeltest. En daarmee verwacht het RIVM dat er een grotere testbereidheid zal zijn. Dat is belangrijker dan de mindere accuraatheid. Want tot nu toe lieten veel ouders hun kind niet testen omdat de diepe neustest traumatisch kan zijn voor het kind.