Kun je bij lage een temperatuur (35,5 graden) alsnog Corona hebben?

Lichte hoofdpijn, keelpijn en een beetje spierpijn. Maar een lage temperatuur.

3 jaar geleden
23.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt de coronalijn bellen voor advies en vragen: 0800 1351
liveisgreat
3 jaar geleden
Ja dat kan. Niet iedereen maakt koorts. Maar vergeet niet dat ook verkoudheden en griep gewoon blijven bestaan.
Wil je zeker zijn, laat je testen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Uit een onderzoek bleek dat slechts 51,2% van de patiënten met bevestigde COVID-19 koorts ontwikkelden. Een ander onderzoek wees uit dat van de 57.000 bevestigde gevallen van COVID-19 30,7% van de mensen koorts hadden bij opname in een ziekenhuis.
35,5 graden is geen lage temperatuur. De normale lichaamstemperatuur bij gezonde mensen varieert tussen ongeveer 35,5 en 37,5 graden. Soms ook wel wat lager.
SimonV