Hoe kan ik het best digitaal leren i.v.m coronavirus?

Nu de scholen dicht zijn staan er bij mij al online les materiaal klaar. Alleen vind ik het altijd heel moeilijk om thuis te leren, omdat ik me daar nogal moeilijk kan concentreren. Er zijn gewoon veel dingen die mij afleiden thuis bijvoorbeeld broers en zussen, mijn telefoon,soms denk ik ''wat is mijn kamer smerig'' en dan besteed ik eerst 45 minuten aan schoonmaken zonder iets te hebben gedaan aan school. Bovendien gaat het leren nu ook nog op de computer of laptop wat het nog moeilijker maakt voor mij om geconcentreerd met school aan de slag te gaan aangezien ik zo het internet op kan. Normaal ga ik altijd naar de mediatheek of de bibliotheek maar die zijn allebei gesloten. Heeft iemand wat tips over hoe zij dit aanpakken of zouden aanpakken? Ik denk sowieso telefoon uitdoen maar verder dan dat kom ik niet. Ik snap dat ik me maar zal moeten aanpassen maar dit is nu nog even lastig.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Er zijn apps die sites voor je blokkeren, gebruik zoiets

Antwoorden (1)

Natuurlijk , je zegt het zelf , telefoon uitdoen. Ook niet ff checken na een een tijdje.
Maak voor jezelf een rooster half acht opstaan, douchen/aankleden ontbijten en vervolgens een uur leren. Hierna kan je een pauze inlassen voor een slokje en even ontspannen. Na 15 minuten ga je verder met het volgende wat je moet doen.
Broers en zussen? Doe je deur dicht beter nog op slot en laat je niet afleiden. Leg eerst uit dat ook al ga je niet naar school je toch schoollessen moet doen, online.
Kamer schoonmaken? In het rooster dat je maakt krijgt kamer opruimen en kamer schoonmaken een apart plekje, houd je daar wel aan.

Focus en laat je niet afleiden. Het is makkelijk en simpel om er te weinig aan te doen, fout, je hebt je zelf ermee. Beter is 'gewoon' doorgaan en op tijd pauzes nemen. Vergeet niet ook af en toe even een frisse neus te halen, kan ook op het balkon of in de tuin.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
Maak inderdaad een rooster. Dat werkt het best.
Noteer alles zo concreet mogelijk. Neem inderdaad ook pauzes, eten etc mee in het rooster.
Probeer ook regelmaat te houden. Dus ga op een normale tijd naar bed, sta op tijd op etc. Je zult merken dat je minder tijd kwijt bent aan school, dan wanneer je naar school moet. Zorg ook inderdaad voor zo weinig mogelijk prikkels: telefoon, tv, huisgenoten......
Desnoods stop je oordoppen in je oren ;-)