Heb ik symptomen van het coronavirus?

Ik heb nu al enkele dagen last van mijn ademhaling. Het ademen gaat wat moeilijker dan voorheen. Ik heb geen pijn bij in of uitademen en heb geen last van kortademigheid. Ik heb wel een soort van steek onder de borst dat wat vervelend is en Het voelt alsof mijn borst strak/gespannen aanvoelt. Iemand die mij misschien kan helpen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
SingingCoyote13
4 jaar geleden
kan ook mogelijk spanning zijn van de hele situatie omtrent corona wereldwijd dit heeft ook een inpact

Antwoorden (1)

Dit zijn niet de symptomen van corona.

Bij Corona moet je eerder denken aan een snotneus, vervolgens hoesten, daarna koorts en griepachtige verschijnselen.

Dat is niet wat jij beschrijft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Onderstaand bericht ook maar via Whatsapp ontvangen.
Kan het dus niet inhoudelijk verifiëren, maar het lijkt wel correct
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Beste Allen, ik denk dat in onderstaand berichtje vrijwel alle vragen die je omtrent het Coronavirus nog hebt beantwoord zullen worden.
Het bevat sowieso nuttige info. zoals symptomen, gevolg en preventie. Stanford ziekenhuisbestuur intern bericht: Het nieuwe Coronavirus vertoont mogelijk dagenlang geen teken van infectie. Hoe kan iemand weten of hij / zij besmet is? Tegen de tijd dat ze koorts en / of hoest hebben en naar het ziekenhuis gaan, is de long meestal 50% fibrose en is het te laat. Taiwanese experts zorgen voor een eenvoudige zelfcontrole die we elke ochtend kunnen doen. Haal diep adem en houd je adem langer dan 10 seconden in. Als u het succesvol voltooit zonder hoesten, zonder ongemak, stijfheid of beklemming, enz., Bewijst het dat er geen fibrose in de longen is, wat in principe geen infectie aangeeft. Controleer in kritieke tijd elke ochtend zelf in een omgeving met schone lucht. Serieus uitstekend advies door Japanse artsen die COVID-19-gevallen behandelen:
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
iedereen moet ervoor zorgen dat uw mond en keel vochtig zijn, nooit droog. Neem minstens elke 15 minuten een paar slokjes water. Waarom? Zelfs als het virus in uw mond komt, zullen drinkwater of andere vloeistoffen ze door uw keel en in de maag spoelen. Eenmaal daar zal je maagzuur al het virus doden. Als je niet regelmatig genoeg water drinkt, kan het virus je luchtpijp en in de longen binnendringen. Dat is heel gevaarlijk. Verzend en deel dit met familie en vrienden. Zorg goed voor iedereen en moge de wereld spoedig herstellen van dit virus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
BELANGRIJKE AANKONDIGING - CORONAVIRUS 1. Als u een loopneus en sputum heeft, bent u verkouden
2. Coronavirus-pneumonie is een droge hoest zonder loopneus.
3. Dit nieuwe virus is niet hittebestendig en wordt gedood door een temperatuur van slechts 26/27 graden. Het haat de zon.
4. Als iemand ermee niest, duurt het ongeveer 10 voet voordat het op de grond valt en niet meer in de lucht is.
5. Als het op een metalen oppervlak valt, zal het minstens 12 uur leven - dus als u in contact komt met een metalen oppervlak - was uw handen zo snel mogelijk met een bacteriële zeep.
6. Op stof kan het 6-12 uur overleven. normaal wasmiddel zal het doden.
7. Het drinken van warm water is effectief voor alle virussen. Probeer geen vloeistoffen met ijs te drinken.
8. Was uw handen regelmatig omdat het virus slechts 5-10 minuten op uw handen kan leven, maar - er kan veel gebeuren gedurende die tijd - u kunt uw ogen wrijven, uw neus ongewild peuteren enzovoort.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
10. Kan niet genoeg benadrukken - drink veel water!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
DE SYMPTOMEN
1. Het zal eerst de keel infecteren, dus je hebt een keelpijn die 3/4 dagen aanhoudt
2. Het virus mengt zich vervolgens in een neusvloeistof die de luchtpijp en vervolgens de longen binnendringt en longontsteking veroorzaakt. Dit duurt ongeveer 5/6 dagen verder.
3. Met de longontsteking komt hoge koorts en ademhalingsmoeilijkheden.
4. De neusverstopping is niet zoals de normale soort Je hebt het gevoel dat je verdrinkt. Het is noodzakelijk dat u dan onmiddellijk aandacht zoekt.
Ritsuka
4 jaar geleden
Adem inhouden is niet waar, word helaas veel gedeeld: https://techpulse.be/nieuws/275099/valse-tips-voor-coronavirus-circuleren-op-sociale-media/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
>>> einde bericht
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@Ritsuka
Klopt. Het is ook geen bewijs, doel van de test is volgens mij verzonnen om mensen die meteen in paniek raken en naar de dokter rennen enigszins gerust te stellen. Zo kan de dokter zich meer richten op mensen met echte klachten. Maar je hebt gelijk die test bewijst niets.
Ritsuka
4 jaar geleden
Goed handen wassen werkt wel, (warm) water drinken helpt NIET
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Oh.... Zo heb ik er nog een.... Het virus kan niet tegen warmte. Een collega had gehoord dat je dan de warme lucht van een föhn in moet ademen. DOE DAT NIET !!! Je verbrand je neus én je longen !!! En dan ben je helemáál zuur !!@
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Ik denk dat we allemaal elk hoestje en proestje heel goed in de gaten houden - je wordt een beetje een hypochonder (bang voor ziekte) van dit alles. Probeer gewoon gezond te blijven, goed voor jezelf te zorgen - meer dan dat kun je niet doen - en bedenk dat de meeste mensen NIET op een IC terecht komen. Iedereen die tot nog toe overleden is was ouder (de meesten boven de 80, de jongste overledene was 63) en / of had ook al andere ziekten. Wat NIET helpt tegen corona is water drinken (het is in het algemeen wel heel lekker en goed voor je). Ook antibacteriële zeep helpt niet, het gaat om een VIRUS en dat heeft weinig met bacteriën te maken. Was je handen goed met zeep voor en nadat je met anderen in aanraking komt, dat helpt!
LeonardN
4 jaar geleden
@Oze je bent nepnieuws aan het verspreiden met die opsomming.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@LeonardN
Mocht je gaten kunnen schieten in mijn tekst, doe het dan ! (onderbouwd !) Staan er goede zaken in, geef dat ook aan !
Het bericht gaat op WhatsApp rond. Mensen gaan googelen. Laat ze hier dan de bevestiging of ontkrachting van de tekst vinden. Laten we achterhalen wat correct is !
LeonardN
4 jaar geleden
Als jij nu zelf eens alle punten gaat controleren op waarheid en met onderbouwing en bronnen gaat bevestigen.