Kan je sporten na je coronavaccinatie?

Ik voelde me op de dag van de coronavaccinatie niet topfit, dus ik heb zelf even gewacht met sporten. Zou sporten in principe wel mogen? Of kan het kwaad als je vlak na je coronavaccinatie sport zoals vanouds?

2 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Competitiesporters en andere mensen die intensief sporten, doen er uit voorzorg goed aan hun eerste of tweede vaccinatie in een rustige periode te plannen en na toediening van de injectie gedurende vijf dagen geen zware inspanningen te leveren. Er zijn immers aanwijzingen dat de vaccinatie in zeldzame gevallen negatieve invloed kan hebben op het hart.
2 jaar geleden
Ik zal het niet doen want in zeldzame gevallen kan het misschien slecht zijn. Het is niet bewezen, maar zal toch nog voorzichtig doen.