Uit een grootschalig onderzoek is gebleken dat depressieve patiënten baat hebben bij het slikken van omega-3 vetzuren. Vooral de verhouding EPA/DHA is daarbij van belang. Het meest effectief zijn de middelen waarin minimaal 60% EPA zit. Een dosering van 2 gram per dag is zeker voldoende. De meeste onderzoeken zijn met een gemiddeld lagere dosering gedaan. Let wel op bij de dosering: meestal wordt opgegeven wat de dosering visolie is die in de capsule zit. Waar je eigenlijk naar moet kijken is de hoeveelheid EPA en DHA bij elkaar opgeteld. Dit is meestal lager. Een goed gedoseerd en goed gezuiverd visoliepreparaat is MorEPA Plus: http://www.leef.nl/minami-morepa-plus-softgel-capsule.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1gr zou voldoende zijn:anti-depressief effect (1000 mg EPA-DHA)