Dat een orthomoleculair arts valt onder alternatieve geneeskunde en een gewone huisarts onder reguliere geneeskunde, is al genoemd.

Daarnaast is een orthomoleculair arts gespecialiseerd in voedingsstoffen, maar heeft hij niet de allround kennis van een huisarts; je gaat niet naar een orthomoleculair arts als je last van je voet hebt, de griep hebt, hartproblemen hebt, etc.
Huisartsen zijn allround en het eerste aanspreekpunt bij gezondheidsklachten, maar hebben meestal een vrij beperkte kennis van voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gewone huisarts houdt zich bezig met reguliere geneeskunde, terwijl een orthomoleculaire arts zich bezighoudt met een alternatieve geneeswijze.

Over de effectiviteit van reguliere geneeskunde zijn de meeste mensen het eens, terwijl de effectiviteit van orthomoleculaire geneeskunde op zijn zachtst gezegd discutabel is.
13 jaar geleden
Het verschil is dat een orthomoleculair arts niet symptoom gericht werkt, maar oorzaakgericht handelt.

Orthomoleculaire geneeskunde houdt zich bezig met de juiste verhoudingen aan natuurlijke stoffen in het lichaam.

Een reguliere huisarts richt zich op de symptomen en aan de hand daarvan wordt een behandelplan opgesteld.