Wajong met terugwerkende kracht toegekend, hoe zit het met verrekening wwb uitkering?

Ik heb na een rechtzaak tegen het UWV toch een Wajong uitkering toegekend gekregen met een terugwerkende kracht van 4 jaar, nu is het zo dat ik binnen deze tijd vaak een wwb uitkering heb gehad en ik vroeg mij af hoe het zit met de verrekening? Ook kreeg ik in het begin altijd wel een strafkorting op mijn wwb uitkering van sociale zaken, houden ze hier ook rekening mee bij de verrekening of trekken ze automatisch gewoon toch 100% het bedrag er vanaf? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Voor dit antwoord zouden we je volledige dossier moeten hebben. Het zal er ook aan liggen waarom je strafkorting hebt gekregen. Blijkt dat nu ook onterecht of heb je bijvoorbeeld de boel te laat ingeleverd? Leg de vraag eens neer bij het Juridisch loket, zij hebben de kennis ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het belangrijk of het terecht was dan? Ik bedoel ze hebben dat geld mij dan niet gegeven, lijkt me niet echt eerlijk als ze het dan wel mogen terugvorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoop ik wel, als je er niet aan kon voldoen, heb je op dat geld nog recht. Heb je zaken verzwegen, of de boel te laat ingeleverd, jammer dan wat mij betreft. Ook bij een Wajong moet je aan voorwaarden voldoen, dus ik neem aan dat ze wel door kunnen tellen. Overigens gefeliciteerd met je winst, het zal niet gemakkelijk geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt voor je reactie. Nee het was inderdaad niet gemakkelijk, heeft echt jaren geduurd deze zaak maar uiteindelijk ben ik er toch gekomen gelukkig.

Andere antwoorden (1)

Het uwv vraagt bij de wwb op hoeveel uitkering je gehad hebt en verrekend dit. Dat wat overblijft krijg jij met twk of nog stukje betalen.