Kan ik, als ik een betaling moet doen, mijn spaarrekening nummer geven?

Dus aan de instantie mijn spaarrekeningnummer geven, zodat ze daar het geld vanaf halen? Mijn normale rekening is namelijk geblokkeerd omdat ik de pas kwijt ben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (6)

Nee dat kan niet. Ga naar de bank en vraag of ze een oplossing hebben voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk via een spaarrekening.
Als die betaling via automatische incasso gaat , lukt het wel ondanks dat je pas is geblokkeerd.
Internet bankieren is ook een optie (met een betaalrekening bij ING tenminste voor zover ik weet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een spaarrekening kan niet geïncasseerd worden of betalingen gedaan worden. Misschien dat je via de bank de overboeking kan regelen en anders gewoon even wachten op een nieuwe pas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal je misverstand uit de wereld helpen. Als jouw pas kwijt is, is jouw rekening helemaal niet geblokkeerd! Ik weet niet bij welke bank je bent, maar ben je bij de ING dan is je spaarrekeningnummer hetzelfde als je bankrekeningnummer.
Als je pas kwijt is, bel dan even met je bank, laat deze blokkeren en vervangen. Dan heb je binnen 5 dagen weer een nieuwe pas thuis. Internetbankieren kun je blijven doen als je bij de ING bent. Ben je bij de Rabobank of ABN Amro dan zul je moeten wachten totdat je een nieuwe pas thuis hebt ivm de reader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Superbedankt :)
Ja inderdaad je kunt online het geld overboeken van je spaarrekening naar je betaalrekening en zo kunnen de instanties geld afboeken van je rekening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geven ze je normaal gezien geen tijdelijke kaart totdat je nieuwe klaar is? Ik ben mijn bankkaart ook eens kwijt geweest en ik kreeg toen een vervangpasje.. Natuurlijk ben ik wel niet van NL en weet ik ook niet hoe het er bij jullie aan toe gaat.
Net zoals het online bankieren; bij ING in Belgie heb je trouwens ook je bankkaart nodig om online betalingen te doen. Je steekt je kaart dan in een bakje en geef je codes e.d. in. Maar zo gaat het er bij ons aan toe natuurlijk :p