Zou een supermarktkassa altijd genoeg geld in de lade moeten hebben zodat je extra kunt pinnen? Of mogen ze het ook weigeren?

Bij mij in de buurt is geen pinautomaat.

13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Extra geld pinnen is een service die een supermarkt wel of niet kan verlenen, dus net zoiets als bonuskaarten, WK-poppetjes enz. Ze hoeven deze service niet te verlenen, dus ja ze mogen het weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat mogen ze gewoon weigeren ; een supermakrt is namelijk geen bank. Bij sommige supermarkten kun je (nog) extra geld bijpinnen -tot een bepaald maximum, maar ook wel vanaf een bepaald minimum - maar allang niet meer overal.
het is een soort extra service, waarvan de winkel de voorwaarden bepaalt, en geenszins het recht van de klant. Ze mogen dus ook gewoon te allen tijde en in alle omstandigheden (bjvoorbeeld als er nog te weinig wisselgeld is) gewoon weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee jaar geleden een tijdje in een supermarkt achter de kassa gewerkt. Wij mochten maar een bepaald aantal papiergeld in de lade hebben zitten, daar werd streng op gecontroleerd. Alles boven een bepaald aantal moest je afromen in een kluisje bij de kassa, dat je niet meer open mocht maken. Mensen extra bij laten pinnen was gewoon niet mogelijk, behalve op momenten dat je genoeg papiergeld in de kassa had zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit was om te voorkomen dat iemand bij een greep in de kassa veel geld mee zou kunnen nemen.