schuld belastingdienst.

Als je failliet bent en het voor de rechtbank komt. mag de belastingdienst dan het kinderbudget inhouden? De zorg toeslag heb ik een brief van gehad dat ik dat niet meer krijg, maar het kinder budget heb ik niets van gehoord, en ook nog niet gekregen. Weet iemand een antwoord??

mvg chris

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het voor de rechtbank komt is het faillissement dus nog niet uitgesproken en ben je dus nog niet failliet. Als het goed is is er een curator aangewezen omdat jijzelf niet meer beslissingsbevoegde bent. Zolang jij niet aan je verplichtingen hebt voldaan mag er van alles in worden gehouden, zeker door de belastingdienst. Andere vraag: is schuldsanering niet mogelijk? Dan ben je in 3 jaar van je schulden af, bij een faillissement kun je er je leven lang aan vast zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die drie jaar is een richtlijn en zeker niet in alle gevallen, de duur van de schuldsanering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok maxiamale duur dan en in uitzonderlijke gevallen langer.
Wat van belang is in welke hoedanigheid je failliet wordt verklaard, als persoon, of eenmanszaak of als bijv. een BV. Bij de laatste hoef je er persoonlijk weinig schade van te ondervinden of je moet aantoonbaar de boel hebben geflest.

Toegevoegd na 1 uur:
Als de schuld in de BV zit en je hebt de regels niet overtreden. Dus je hebt tijdig een betalingsonmacht gemeld bij de fiscus etc. dan zullen ze niet aan je prive zaken komen of daar beslag leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is mijn vraag aan jouw. Als je een bv hebt en je hebt schuld bij de belastingdienst. Kunnen ze dan bij je privé spullen komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als er sprake is van wanbeleid, de BV is niet meer heilig.