mag een bank zomaar geld afschrijven voor een beleggingsrekening die al zeker 10 jaar niet meer gebruikt wordt?

in 2002 alle aandelen verkocht daarna nooit meer iets met deze rekening gedaan...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
De reke ing staat nog wel open op jouw naam
Ivana
9 jaar geleden
Hef de rekening op. Zolang je er over KAN beschikken betaal je voor die mogelijkheid.

Antwoorden (1)

Sinds banken de kosten van beleggingsrekeningen niet meer in de rekening zelf mogen verwerken, brengen ze deze kosten apart in rekening.
Je zou hier vorig jaar een bericht over moeten hebben gehad.

Ze mogen nu dus geld afschrijven van je rekening, ook al doe je er niets meer mee.
Snel opzeggen dus!
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Ik heb zelf vorig jaar ook zo’n bericht gekregen. De indruk werd gewekt dat er per saldo niets zou veranderen, dus ik had de brief bijna weggegooid (Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit gedaan zullen hebben).
Maar na uitvoerige bestudering bleek ik toch een stuk duurder uit te zijn, waarna ik de rekening direct heb opgezegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inmiddels rekening met saldo 0,0 opgezegd.ben zeer ontevreden over deze manier van onterecht geld afschrijven.
SimonV
9 jaar geleden
Ik kan me je ontevredenheid voorstellen...
De voorlichting hierover liet zeer te wensen over.