Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag een bank zomaar geld afschrijven voor een beleggingsrekening die al zeker 10 jaar niet meer gebruikt wordt?

in 2002 alle aandelen verkocht daarna nooit meer iets met deze rekening gedaan...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
De reke ing staat nog wel open op jouw naam
Ivana
9 jaar geleden
Hef de rekening op. Zolang je er over KAN beschikken betaal je voor die mogelijkheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sinds banken de kosten van beleggingsrekeningen niet meer in de rekening zelf mogen verwerken, brengen ze deze kosten apart in rekening.
Je zou hier vorig jaar een bericht over moeten hebben gehad.

Ze mogen nu dus geld afschrijven van je rekening, ook al doe je er niets meer mee.
Snel opzeggen dus!
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Ik heb zelf vorig jaar ook zo’n bericht gekregen. De indruk werd gewekt dat er per saldo niets zou veranderen, dus ik had de brief bijna weggegooid (Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit gedaan zullen hebben).
Maar na uitvoerige bestudering bleek ik toch een stuk duurder uit te zijn, waarna ik de rekening direct heb opgezegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inmiddels rekening met saldo 0,0 opgezegd.ben zeer ontevreden over deze manier van onterecht geld afschrijven.
SimonV
9 jaar geleden
Ik kan me je ontevredenheid voorstellen...
De voorlichting hierover liet zeer te wensen over.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding