Moet je je bankpas ook deblokkeren voor Turkije?

Om fraude te voorkomen blokkeren blokkeren de banken pinnen buiten Europa. Maar heel veel Nederlanders gaan op vakantie naar het Aziatische deel van Turkije. Moet je dan ook je pas laten deblokkeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als medewerker van ABN Amro kan ik melden dat dit niet hoeft. Ook het Aziatische gedeelte van Turkije valt onder de Europadekking. Ik meen me te herinneren dat dit ook voor de ING geldt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verstandig besluit van de bank, scheelt denk ik vele gedoe.

Andere antwoorden (1)

Dit hangt er vanaf bij welke bank je lid bent. Landen als Georgië, Canarische eilanden, Turkije, Rualand, overzeese delen, etc. zijn altijd twijfelachtig en het verschilt per bank. Kijk even op de website van jouw bank of ga het vragen bij de balie.