Welke opleiding heb je nodig om in een gemeente te mogen werken?

Bijvoorbeeld ID en paspoorten laten maken enzo.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10K
tinus1969
7 jaar geleden
@Charlotte712 Dat hangt van wat je precies bij de gemeente gaat doen. Baliemedewerker zie bv hier https://www.bestuursacademie.nl/opleidingen/detail/basisopleiding-burgerzaken-bobz.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bedoelt bij niet in. Groot verschil. Iedereen die werkt,werkt in een gemeente.
ronron1212
7 jaar geleden
Volgens mijn kun je ook in een provincie werken bijv aan de snelweg @MrTomaat
ronron1212
7 jaar geleden
Ook op een booreiland en dan werk je in een land
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212 Goed gevonden uitzonderingen! Maar punt blijft dat de vraag wat onhandig gesteld is.

Het beste antwoord

Voor functies aan de balie bij burgerzaken is meestal geen specifieke opleiding gevraagd en is het gewenste niveau MBO/HBO. Om veel verschillende zaken aan de balie af te kunnen handelen is echter wel vaak veel kennis en ervaring vereist. Voordat je mag werken met vertrouwelijke gegevens, identiteitsbewijzen en aktes moet je een aardige kennis hebben en beschikken over competenties als nauwkeurigheid en betrouwbaarheid. Meestal begin je op een back office functie voor een klein aandachtsgebied en in de loop van de jaren doe je ervaring op met allerhande producten en diensten van de gemeente. Zo kun je verder doorgroeien.