moet ik btw afdragen als ik diensten lever aan de NAVO?

Toegevoegd na 16 minuten:
Volgens de factureringsregels van de NAVO mag ik geen BTW in rekening brengen. Deze organisatie is immers vrijgesteld van BTW (dus 0%).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan slechts afdragen wat je in rekening gebracht hebt. Als je geen BTW in rekening brengt bij een klant, er zijn er meer die zonder BTW werken, hoef je deze ook niet af te dragen. Ondernemers "innen" de BTW bij hun klant voor de overheid en geven het daarna af. Het is een belasting voor de eindgebruiker. Toegevoegd na 6 uur: Ik heb het even opgezocht. Voor zover ik het kan zien behandel je een NAVO klant als een buitenlandse klant. Je berekent géén BTW, verkoopt dus ex. btw en draagt de BTW ook niet af.

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0028013/geld...

Dat de Navo vrijgesteld is van btw betekend dat ze over hun diensten geen btw hoeven te rekenen. Daarnaast kunnen ze geen btw verrekenen. Het zijn dus eindgebruikers. Jij moet je diensten gewoon inclusief btw factureren en je btw afdragen. Hun vrijstelling heeft niets met jou bedrijfsvoering te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100